نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه کوکو ذرت

کوکو ذرت,کوکوی ذرت,طرز تهیه کوکو ذرت,دستور پخت کوکو ذرت

کوکوی ذرت یکی از کوکوهای خوشمزه و سالم ایرانی است . کوکو ذرت را می توانید بدون گوشت چرخ کرده هم تهیه نمایید ، البته در دستور پخت ما این کوکو حاوی گوشت چرخ کرده می باشد. ضمن اینکه می توانید گوشت مرغ یا سیب زمینی را جایگزین گوشت چرخ کرده کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۳ نفر کوکوی ذرت تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو ذرت در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کوکو ذرت
کنسرو ذرت ۱ عدد
گوشت چرخ کرده ۱۰۰ گرم
آرد سیب زمینی ۱ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
تخم مرغ ۲ عدد
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
روغن به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم. تخم مرغ ها را کمی هم می زنیم تا بافت شان از هم جدا شود. در مرحله بعد آرد سیب زمینی را کم کم به تخم مرغ اضافه می کنیم به طوری که آرد گلوله نشود.

پس از اینکار سیر را رنده می کنیم و به همراه نمک و فلفل سیاه به مایه کوکو اضافه می کنیم. در مرحله بعدی دانه های ذرت را به همراه گوشت چرخ کرده به مایه کوکو اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

در یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود. سپس مانند کوکوی سیب زمینی مایه کوکو را کم کم با قاشق داخل تابه می ریزیم و پس از اینکه سمت زیرین کوکوها سرخ شد بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

به همین ترتیب تمام کوکوها را سرخ می کنیم و با نان سرو می کنیم. یکی از نکات مهم در زیبایی این کوکو این است که می توانید برای طعم بهتر و زیبایی هر چه بیشتر کوکوی خود از هویج و فلفل دلمه ای رنگی هم در مواد لازم آن استفاده کنید.

کوکو قارچ,کوکوی قارچ,کوکو قارچ و مرغ,کوکو قارچ و سیب زمینی,کوکو قارچ و اسفناج



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه کوکو سویا

کوکو سویا,کوکوی سویا,طرز تهیه کوکو سویا,دستور پخت کوکو سویا

کوکوی سویا یکی از کوکوهای خوشمزه و مفید ایرانی است که برای کسانی که می خواهند پروتئین بدن خود را از طریق سویا تامین کنند بسیار مفید است. در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه کوکو سویا را با قارچ و سیب زمینی آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کوکو سویا تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو سویا در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کوکوی سویا
سویا ۲٫۵ پیمانه
جعفری ۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
قارچ ۳ عدد
زردچوبه به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سویا را در آب گرم قرار می دهیم تا خوب خیس بخورد و نرم شود. سپس آبکشی می کنیم و در یک ظرف مناسب می ریزیم. بهتر است سویا را یک مرتبه چرخ کنیم تا کاملا یکدست شود که اگر فرصت ندارید نیاز نیست اینکار را انجام دهید.

پس از اینکار پیاز را رنده می کنیم و پس از اینکه آبش را گرفتیم به سویا اضافه می کنیم. سیب زمینی را آبپز می کنیم و پس از گرفتن پوستش ، رنده می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به سویا اضافه می کنیم.

قارچ را هم بهتر است کمی در روغن تفت دهیم تا نرم شود سپس به صورت ریز خرد کنیم و به مواد اضافه کنیم. در مرحله بعدی تخم مرغ را به همراه  آرد ، زردچوبه ، نمک و فلفل سیاه به مایه کوکو اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم.

یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. پس از داغ شدن روغن مانند کوکو سیب زمینی از مایه بر می داریم و در روغن سرخ می کنیم. به همین ترتیب تمام کوکوها را آماده می کنیم و با سس مورد علاقه سرو می کنیم.

کوکو بادمجان,کوکوی بادمجان,طرز تهیه کوکو بادمجان,دستور پخت کوکو بادمجان



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه کوکو شوید

کوکو شوید,کوکوی شوید,طرز تهیه کوکو شوید,دستور پخت کوکو شوید

کوکوی شوید یکی از کوکوهای خاص و خوشمزه ایرانی است. توصیه می کنیم حتما این کوکوی خوشمزه را به دلیل فواید فراوان شوید تهیه نمایید. کوکو شوید از نظری ظاهری چیزی میان کوکوی سبزی و کوکوی سیب زمینی است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کوکو شوید تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو شوید در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کوکو شوید
شوید ۳۰۰ گرم
سیب زمینی ۱ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
زیره ½ قاشق چایخوری
روغن مایع به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا در یک کاسه مناسب تخم مرغ ها را می شکنیم و مقداری زردچوبه ، فلفل سیاه و نمک به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. در مرحله بعد شوید ها را پس از تمیز کردن و شستشو به صورت ساطوری ریز می کنیم.

شوید را به کاسه تخم مرغ ها اضافه می کنیم پس از آن پیاز را رنده می کنیم و پس از گرفتن آبش به کاسه مواد اضافه می کنیم. سیب زمینی را آبپز می کنیم و پس از گرفتن پوستش رنده می کنیم و به مواد دیگر اضافه می کنیم.

اضافه کردن زیره اختیاری است. در این مرحله زیره را هم اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا مایه کوکو کاملا یکدست و منسجم شود. این کوکو را می توانیم مانند کوکوی سبزی به صورت یک تکه یا به صورت قطعات کوچک سرخ کنیم.

در تابه ای مناسب مقداری روغن می ریزیم و پس از داغ شدن روغن مایه کوکو را به صورت دلخواه ( یک تکه یا به صورت شامی کباب ) سرخ می کنیم. پس از سرخ شدن یک سمت کوکو آنرا برش می زنیم و بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز طلایی شود.

کوکو اسفناج,کوکوی اسفناج,طرز تهیه کوکو اسفناج,دستور پخت کوکو اسفناج



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه کوکو شکم پر

کوکو شکم پر,کوکوی شکم پر,طرز تهیه کوکو شکم پر,دستور پخت کوکو شکم پر

کوکو شکم پر یکی از کوکوهای خوشمزه و متفاوت ایرانی است که مانند بادمجان شکم پر درون آن موادی قرار می گیرد. در تهیه این کوکو دست شما باز است و می توانید مواد دلخواه خود را به آن اضافه کنید. در این آموزش کامل ترین روش تهیه کوکوی شکم پر را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۲ نفر کوکو شکم پر تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو شکم پر در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کوکوی شکم پر
سیب زمینی ۲ عدد بزرگ
قارچ ۱۰۰ گرم
پیازچه ۴ شاخه
تخم مرغ ۱ عدد
پنیر پیتزا به میزان کافی
زردچوبه به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سیب زمینی ها را آبپز می کنیم و پس از گرفتن پوست شان آنها را با گوشتکوب خوب له می کنیم. تخم مرغ را به همراه مقداری زردچوبه ، فلفل سیاه و نمک به سیب زمینی اضافه می کنیم مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

حالا قارچ و پیازچه را خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم. نیاز نیست که مواد کاملا سرخ شوند فقط تفت می دهیم که مواد نرم شوند. مقداری از سیب زمینی له شده بر می داریم و مانند کوکوی سیب زمینی به آن حالت می دهیم.

سپس مقداری قارچ و پیازچه داخلش می گذاریم. پس از اینکار مقداری پنیر پیتزا روی مواد می ریزیم و با دست سیب زمینی را به شکل یک توپ کوچک ( مانند کوفته قلقلی ) حالت می دهیم. در صورتی که گرد کردن کوکو سخت است می توانید آنرا به صورت لوله ای شکل دهید.

پس از اینکه تمام کوکو ها را آماده کردیم در تابه ای گود مقداری روغن می ریزیم و کوکو ها با حرارت متوسط سرخ می کنیم. در صورت تمایل می توانید کوکوها را قبل از سرخ کردن در آرد سوخاری بغلتانید. پس از اینکه کوکوها سرخ شدند آنها را روی یک دستمال کاغذی ضخیم قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود.

کوکو سیب زمینی خام,طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام,دستور پخت کوکو سیب زمینی خام



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه پن کیک سیب زمینی

پن کیک سیب زمینی,طرز تهیه پن کیک سیب زمینی,دستور پخت پن کیک سیب زمینی

پن کیک سیب زمینی یک غذای جدید و بسیار خوشمزه است که از نظر ظاهری شباهت هایی به کوکوی سیب زمینی دارد. در مواد این غذای خوشمزه از پنیر پارمیزان استفاده می شود که طعم بسیار خوبی به آن می دهد. در این آموزش کامل ترین روش تهیه پن کیک سیب زمینی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر پن کیک سیب زمینی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه پن کیک سیب زمینی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم پن کیک سیب زمینی
سیب زمینی ۴ عدد
پنیر پارمیزان ¼ لیوان
جعفری ۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
آرد ۶ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۱ عدد
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سیب زمینی ها را آبپز می کنیم و پس از گرفتن پوستشان با گوشتکوب خوب له می کنیم تا شبیه به پوره شوند. یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم و پوره سیب زمینی را داخلش می ریزیم. پس از آن تخم مرغ را داخل کاسه می شکنیم.

و در مرحله بعد نیمی از آرد را به همراه پنیر پارمزان رنده شده و نمک و فلفل به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را رنده می کنیم و به همراه جعفری ( باید به صورتی ساطوری ریز خرد شود ) به مایه پن کیک اضافه می کنیم.

حالا مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در مرحله بعد مقداری روغن سرخ کردنی در تابه ای مناسب می ریزیم و پس از داغ شدن روغن ، مقداری از مایه بر می داریم و مانند کوکو سیب زمینی به آن شکل می دهیم .

سپس آنرا در آرد باقیمانده می غلتانیم و در روغن داغ سرخ می کنیم. صبر می کنیم تا یک طرف پن کیک سرخ شود ، سپس آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز طلایی شود. به همین ترتیب پن کیک ها را سرخ می کنیم و به همراه ماست چکیده سرو می کنیم.

سیب زمینی سرخ کرده,سیب زمینی سرخ شده,طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه کوکو استانبولی

کوکو استانبولی,کوکو استانبولی,طرز تهیه کوکو استانبولی,دستور پخت کوکو استانبولی

کوکو استانبولی یکی از کوکوهای خوشمزه ایرانی است. در مواد این کوکو از لوبیا سبز استفاده می شود و به خاطر شباهت که به استانبولی پلو دارد نام آن را کوکوی استانبولی گذاشته اند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر کوکو استانبولی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه کوکو استانبولی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کوکو استانبولی
سیب زمینی ۲ عدد
پیاز سرخ شده ۱ پیمانه
پنیر پیتزا ورقه ای ۳ عدد
لوبیا سبز پخته ۱ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
زردچوبه به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پوست سیب زمینی ها را می گیریم ، سپس به صورت مربعی کوچک خرد می کنیم. سیب زمینی ها خرد شده را در روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و سیب زمینی ها را داخلش می ریزیم.

سپس پیاز سرخ کرده را به همراه لوبیا سبز پخته ( به اندازه بند انگشت خرد می کنیم ) ، تخم مرغ ، نمک ، فلفل و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا نوبت سرخ کردن کوکوهاست.

ابتدا در یک تابه متناسب با مقدار مایه کوکو ( اگر تابه کوچک یا بزرگ باشد قطر کوکو کم یا زیاد می شود ) ، روغن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود ، سپس مانند کوکو سبزی ، مایه کوکو را به صورت یکجا داخل تابه می ریزیم و با قاشق آنرا صاف می کنیم.

نکته قابل توجه اینست که کوکوی استانبولی مانند کوکوی سبزی نیاز به برگرداندن ندارد. پس از اینکه کوکو تقریبا سرخ شد ، پنیر های ورقه ای را روی آن می چینیم و درب تابه را می گذاریم تا پنیرها آب شوند. سپس کوکو را به همراه نان سرو می کنیم.

کوکو کدو سبز,کوکوی کدو سبز,طرز تهیه کوکو کدو سبز,دستور پخت کوکو کدو سبز



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه تیرامیسو

تیرامیسو,طرز تهیه تیرامیسو,دستور پخت تیرامیسو

تیرامیسو یکی از دسرهای معروف و پر طرفدار ایتالیایی است. این دسر خوشمزه را بیشتر می توانید در کافی شاپ ها و کافه ها تهیه کنید. شاید فکر کنید تهیه تیرامیسو خیلی مشکل باشد اما اینطور نیست و با تهیه مواد زیر می توانید به راحتی آنرا در منزل تهیه کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر دسر تیرامیسو تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه تیرامیسو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم تیرامیسو
بیسکوییت لیدی فینگر ۱ بسته
زرده تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه ۱۵۰ گرم
پودر کاکائو ½ قاشق غذاخوری
قهوه اسپرسو ۱ فنجان
خامه ۲۰۰ گرم

دستور طرز تهیه

ابتدا یک قابلمه بزرگ را تا نیمه آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شروع به جوشیدن کند ، سپس یک کاسه روی آب جوش قرار می دهیم و زرده های تخم مرغ را به همراه شکر داخل کاسه می ریزیم و به مدت ۱۰ دقیقه مواد را هم می زنیم.

پس از اینکار مخلوط تخم مرغ و شکر را از روی بخار آب بر می داریم و کمی هم می زنیم تا کاملا سرد شود. در مرحله بعد پنیر ماسکارپونه را به کاسه اضافه می کنیم و خوب با مواد دیگر مخلوط می کنیم تا مایه ما یکدست شود.

حالا خامه را به صورت جداگانه در یک ظرف خوب هم می زنیم تا فرم بگیرد ، سپس به کاسه اضافه می کنیم. قهوه اسپرسو سرد شده را در یک کاسه می ریزیم. در مرحله بعد یک ظرف مناسب که عمق خوبی داشته باشد انتخاب می کنیم.

 

بیسکوییت های لیدی فینگر را در قهوه می زنیم و در ظرف می چینیم. نیاز نیست بیسکوییت ها را در قهوه بخیسانیم ، فقط باید کمی مرطوب شوند. پس از اینکه کف ظرف پر از بیسکوییت شد نصف مایه ( مخلوط پنیر ماسکارپونه ، خامه و … ) را روی بیسکوییت ها پخش می کنیم.

مجددا همین کار را تکرار می کنیم و پس از یک لایه بیسکوییت یک لایه مایه تیرامیسو روی بیسکوییت ها به صورت یکنواخت پخش می کنیم. دسر را در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. حداقل ۴ ساعت بعد پودر کاکائو را روی تیرامیسو می پاشیم و سرو می کنیم.

کرم کارامل,دسر کرم کارامل,طرز تهیه کرم کارامل,دستور کرم کارامل



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه استانبولی پلو

استانبولی پلو,طرز تهیه استانبولی پلو,دستور پخت استانبولی پلو

استانبولی پلو یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است. استانبولی را می توانیم با مواد متفاوتی تهیه کنیم. استانبولی با مرغ ، استانبولی با گوشت چرخ کرده و استانبولی با لوبیا سبز از معروف ترین انواع استانبولی هستند. در این آموزش ما غذا را با مرغ تهیه کرده ایم در صورت تمایل می توانید به جای گوشت مرغ از ۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده استفاده کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر استانبولی پلو تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه استانبولی پلو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم استانبولی پلو
برنج ۳ پیمانه
سیب زمینی ۲ عدد
سینه مرغ ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
زردچوبه به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا برنج را کمی می خیسانیم ، سپس یک قابلمه پر از آب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری نمک داخل آب می ریزیم سپس برنج را داخل قابلمه می ریزیم. سیب زمینی را نگینی خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا نیم پز شود.

گوشت مرغ را به همراه مقداری آب و زردچوبه داخل یک قابلمه قرار می دهیم تا مرغ تقریبا بپزد. پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا پیاز نرم شود سپس گوشت مرغ را از استخوان جدا و خرد می کنیم.

گوشت مرغ را به پیاز اضافه می کنیم و کمی مواد را تفت می دهیم. در مرحله بعد گوجه فرنگی را به صورت نگینی خرد می کنیم و به مخلوط پیاز و مرغ اضافه می کنیم. در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و مواد را تفت می دهیم تا آب اضافه آن تبخیر شود.

در پایان سیب زمینی سرخ شده را به همراه مقداری نمک و فلفل به سس استانبولی اضافه می کنیم و مواد سس را خوب مخلوط می کنیم. زمانی که آب برنج به جوش آمد سس را به قابلمه برنج اضافه می کنیم و با برنج مخلوط می کنیم.

پس از اینکه آب موجود در قابلمه کاملا تبخیر شد کمی آب و روغن به برنج می دهیم و درب قابلمه یک دم کنی قرار می دهیم تا برنج دم بکشد. پس از آماده شدن استانبولی پلو آنرا به همراه ترشی گل کلم یا سالاد شیرازی سرو می کنیم.

زرشک پلو با مرغ,طرز تهیه زرشک پلو با مرغ,دستور پخت زرشک پلو با مرغ



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه میگو سوخاری

میگو سوخاری,طرز تهیه میگو سوخاری,دستور پخت میگو سوخاری

میگو سوخاری یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفداری است که با میگو تهیه می شود. این غذا با دیگر غذاهای سوخاری مانند مرغ سوخاری و قارچ سوخاری کمی متفاوت تر است و به عنوان یک غذای دریایی محسوب می شود که کمتر می توانیم آنرا در فست فودها تهیه کنیم. در این آموزش بهترین روش طرز تهیه میگو سوخاری در منزل را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۶ نفر میگو سوخاری تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه میگو سوخاری در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم میگو سوخاری
میگو ۱ کیلوگرم
آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۱ عدد
سیر ۵ حبه
آرد سفید ۱ لیوان
آرد سوخاری ۱ لیوان
روغن سرخ کردنی به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا میگو ها را تمیز می کنیم و درون یک ظرف مناسب می ریزیم. برای طعم دار کردن میگوها ، آبلیمو را به همراه مقداری نمک و فلفل به میگو ها اضافه می کنیم. پس از این کار سیرها را رنده می کنیم و به میگو ها اضافه می کنیم.

مواد را خوب مخلوط می کنیم به صورتی که مواد به تمام قسمت های میگو ها برسد. سپس یک سلفون روی ظرف می کشیم و آنرا برای مدت ۳ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مواد طعم دهنده جذب میگو ها شوند و میگو ها طعم دار شوند.

پس از اینکه میگو ها طعم دار شدند آنها را از یخچال خارج می کنیم. حالا درون ۳ کاسه مجزا آرد سفید ، آرد سوخاری و تخم مرغ را می ریزیم. تخم مرغ را کمی هم می زنیم تا بافتش از هم جدا شود. یک تابه گود روی حرارت قرار می دهیم.

مقداری روغن داخل تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود ، سپس میگوها را به ترتیب در آرد سفید ، تخم مرغ و آرد سوخاری می زنیم و در تابه می اندازیم تا سرخ شوند. پس از اینکه میگوها طلایی شدند از روغن خارج می کنیم.

و درون یک صافی فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی میگوها خارج شود. به همین ترتیب تمام میگوها را سوخاری می کنیم. در کنار میگو سوخاری می توانیم از پیش غذاهایی مانند سیب زمینی سرخ کرده و سالاد فصل استفاده کنیم.

قلیه میگو,طرز تهیه قلیه میگو,دستور پخت قلیه میگو



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه دلمه بادمجان

دلمه بادمجان,طرز تهیه دلمه بادمجان,دستور پخت دلمه بادمجان

دلمه بادمجان یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی ایران است. این غذای خوشمزه شباهت هایی به بادمجان شکم پر دارد به صورتی که همانند بادمجان شکم پر در دلمه بادمجان هم مواد در شکم بادمجان قرار می گیرند. از معروف ترین دلمه های ایرانی می توان به دلمه برگ مو اشاره کرد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۵ نفر دلمه بادمجان تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه دلمه بادمجان در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم دلمه بادمجان
بادمجان بزرگ ۵ عدد
گوجه فرنگی ۳ عدد
گوشت چرخ کرده ۱۰۰ گرم
برنج ½ پیمانه
لپه ½ پیمانه
پیاز ۳ عدد
سیر ۳ حبه
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
سبزی دلمه ۲۰۰ گرم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پوست بادمجان ها را می گیریم و به صورتی که به دیواره های آنها آسیبی وارد نشود ، داخل بادمجان ها را خالی می کنیم. پس از اینکار بادمجان ها را نمک می زنیم و برای مدت ۱ ساعت کنار می گذاریم تا تلخی و آب اضافی شان گرفته شود.

لپه را بهتر است از شب قبل بخیسانیم تا نرم شود. حالا لپه را به همراه یک لیوان آب در یک قابلمه می ریزیم تا نیم پز شود. پس از اینکار برنج را به همراه ۲ لیوان آب در قابلمه ای می ریزیم و پس از اینکه برنج نیم پز شد آنرا آبکشی می کنیم.

در مرحله بعد ۲ حبه سیر و ۲ عدد پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا سبک شوند. سپس گوشت چرخ کرده را به همراه نمک و فلفل سیاه به مخلوط سیر و پیاز اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم.

پس از اینکه رنگ گوشت چرخ کرده تغییر کرد ، رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و مواد را کمی تفت می دهیم. حالا لپه های نیم پز شده را به همراه سبزی دلمه ای که خرد کرده ایم به مخلوط گوشت اضافه می کنیم و مواد را متدوم هم می زنیم.

این کار باعث می شود سبزی ها آب نیندازند. پس از اینکه رنگ سبزی دلمه تغییر کرد درب تابه را می گذاریم و با حرارت ملایم اجازه می دهیم مواد بپزند. پس از اینکه در تابه بخار پیجید برنج نیم پز شده را اضافه می کنیم و با مواد مخلوط کنیم.

پس از اضافه کردن برنج درب تابه را بر می داریم و اجازه می دهیم آب اضافی غذا تبخیر شود. سپس مایه دلمه را از روی حرارت بر می داریم تا مواد سرد شوند. در این مرحله بادمجان ها را پس از گذشت ۱ ساعت آبکشی و خشک می کنیم.

سپس در مقداری روغن تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند ، سپس داخل بادمجان ها را با مایه دلمه ( مخلوط گوشت ، لپه ، برنج و … ) پر می کنیم. حالا باید سس دلمه را آماده کنیم برای این منظور سیر و پیاز باقیمانده را خرد می کنیم.

و در مقداری روغن تفت می دهیم ، سپس گوجه فرنگی ها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به مخلوط سیر و پیاز اضافه می کنیم. پس از اینکه گوجه فرنگی خوب سرخ شد ۲ لیوان آب به همراه مقداری نمک و فلفل اضافه می کنیم.

و اجازه می دهیم سس با حرارت بالا کمی غلظت پیدا کند. سپس حرارت را ملایم می کنیم ، دلمه های بادمجان را به آرامی در سس می چینیم و اجازه می دهیم حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بادمجان ها در سس بمانند و طعم دار شوند. در پایان دلمه ها را به همراه سس سرو می کنیم.

رولت بادمجان,طرز تهیه رولت بادمجان,دستور پخت رولت بادمجان



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه فرنی

فرنی,فرنی با آرد برنج, ferni ,دستور پخت فرنی,طرز تهیه فرنی, tvkd

فرنی یکی از افطاری های معروف و پر طرفدار ایرانی است که در ماه رمضان تهیه می شود. فرنی به روش های مختلفی طبخ می شود که فرنی با آرد برنج و فرنی با نشاسته معروف ترین انواع آن می باشد. البته فرنی یک غذای مقوی برای کودکان هم می باشد. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۲ نفر فرنی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه فرنی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم فرنی
شیر ۴ لیوان
آرد برنج ۴ قاشق غذاخوری
گلاب ۴ قاشق غذاخوری
شکر ۸ قاشق غذاخوری

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و شیر را به همراه گلاب و شکر درونش می ریزیم. شکر را داخل شیر حل می کنیم و آرد برنج را کم کم اضافه می کنیم به صورتی که آرد برنج در شیر گلوله نشود. سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

مواد را متداوم باید هم بزنیم تا زمانی که شیر به جوش بیاید. پس از اینکه شیر به جوش آمد باید دقت بیشتری داشته باشیم زیرا اگر هم زدن فرنی را متوقف کنیم فرنی سریعا ته می گیرد و طعم خوبش را از دست می دهد.

به همین دلیل پس از اینکه شیر به جوش آمد فرنی را به آرامی و با صبوری هم می زنیم تا کم کم غلظتش بیشتر شود و کمی سفت شود. پس از اینکه غلظت آن مناسب بود ، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم فرنی سرد شود ، سپس سرو می کنیم.

شیر برنج,شیربرنج,طرز تهیه شیر برنج,دستور پخت شیر برنج

نکات پخت فرنی

آب انداختن فرنی

شاید خیلی از زمان ها فرنی تهیه کرده باشید و پس از خارج کردن فرنی از یخچال مشاهده کرده باشید فرنی شما آب انداخته است. دلیل آب انداختن فرنی این است که برای خنک شدن آن را در یخچال قرار داده اید . فرنی باید در دمای محیط خنک شود.

شله زرد,طرز تهیه شله زرد,دستور پخت شله زرد



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه مرغ سوخاری

مرغ سوخاری,طرز تهیه مرغ سوخاری,دستور پخت مرغ سوخاری

مرغ سوخاری یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است. این غذای خوشمزه را می توان هم با برنج سرو کرد هم با نان. این غذای خوشمزه شباهت زیادی به مرغ کنتاکی که یک غذای امریکایی است دارد. ماده اصلی این غذا همانطور که از نامش مشخص است قطعات گوشت مرغ است که با ادویه ها و طعم دهنده ها طعم دار می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر مرغ سوخاری تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه مرغ سوخاری در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم مرغ سوخاری
گوشت مرغ ۸ تکه
آرد ۲ لیوان
ماست ۱ لیوان
پیاز ۱ عدد
سبزیجات معطر ¼ لیوان
پودر پیاز ½ قاشق چایخوری
پودر سیر ½ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا باید قطعات مرغ را طعم دار کنیم. برای این منظور پیاز را خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم. سپس سبزیجات معطر ( جعفری ، ترخون ، آویشن ) را ساطوری می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. ماست را هم اضافه می کنیم.

پس از اینکار قطعات مرغ را به همراه مقداری نمک و فلفل به کاسه اضافه می کنیم. در پایان ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به مواد اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. روی کاسه را می پوشانیم و به مدت ۸ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مرغ ها طعم دار شوند.

در یک کاسه دیگر آرد را به همراه پودر سیر ، پودر پیاز و مقداری نمک و فلفل سیاه می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا پودر سوخاری یکدست شود. پس از اینکه مرغ ها طعم دار شد قطعات مرغ را در مخلوط آرد می غلتانیم تا تمام نقاط مرغ آغشته به آرد شود.

یک تابه گود و کوچک روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم ، سپس مرغ ها را در روغن سرخ می کنیم. بهتر است از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنیم تا روغن جذب مرغ نشود. در پایان می توانیم مقداری سیب زمینی هم سرخ کنیم و در کنار مرغ سوخاری سرو کنیم.

استیک مرغ,طرز تهیه استیک مرغ,دستور پخت استیک مرغ



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه ژله بستنی

ژله بستنی,طرز تهیه ژله بستنی,دستور ژله بستنی

ژله بستنی یکی از معروف ترین و پر طرفدارترین دسرهای ایرانی است. این دسر خوشمزه به روش های مختلفی تهیه می شود. این نوع ژله با رنگ های های مختلفی تهیه می شود و با نام ژله لایه ای معروف است. در این آموزش سریع ترین و ساده ترین نوع طرز تهیه ژله بستنی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر دسر ژله بستنی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه ژله بستنی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ژله بستنی
ژله ۲ بسته
بستنی وانیلی ۱٫۵ عدد
آب جوش به میزان کافی

دستور طرز تهیه

ابتدا بستنی وانیلی را در دمای محیط قرار می دهیم تا نرم شود ( فقط بستنی باید کمی نرم شود و نباید بیش از حد شل شود ) . در مرحله بعد یک بسته پودر ژله را در یک لیوان آب جوش حل می کنیم و روی حرارت بخار آب مواد را هم می زنیم تا ژله شفاف شود.

وقتی پودر ژله را در آب جوش حل کردیم نصف بستنی وانیلی را به آن اضافه و مخلوط می کنیم تا مواد صاف شوند سپس در قالب مورد نظرمان می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا ژله ببندد. برای بستن ژله حدودا ۴۵ دقیقه زمان نیاز است.

بعد از اینکه لایه اول ژله خودش را گرفت ، بسته دوم ژله را مانند روشی که در بالا توضیح دادیم در آب جوش حل می کنیم و پس از مخلوط کردن با بستنی وانیلی روی لایه اول می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا دسر ما آماده شود.

در مرحله پایانی حداقل ژله را به مدت ۲ ساعت باید در یخچال قرار دهیم تا ژله آماده سرو شود. نکته مهم در مورد تهیه ژله بستنی دو لایه این است که بهتر است برای زیباتر شدن نمای دسر ، ژله ای که رنگش روشن تر است در لایه بالایی قرار بگیرد.

در این آموزش ما ژله بستنی دو لایه را آموزش دادیم ، شما اگر می خواهید ژله ای با لایه های بیشتر تهیه کنید فقط کافیست همین مراحل را چند بار دیگر تکرار کنید و لایه های رنگی بیشتری تولید کنید. هر چه لایه ها بیشتر باشد ژله شما زیباتر خواهد شد.

پاناکوتا شکلاتی,دسر پاناکوتا شکلاتی,طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی,دستور پاناکوتا شکلاتی



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ,طرز تهیه زرشک پلو با مرغ,دستور پخت زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهایی معروف و مجلسی ایرانی است. این غذای خوشمزه محبوبیت زیادی نزد ایرانیان دارد و در مراسمات مهم و خاص از آن استفاده می شود. در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه زرشک پلو با مرغ را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر زرشک پلو با مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه زرشک پلو با مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم زرشک پلو با مرغ
سینه یا ران مرغ ۴ تکه
برنج ۴ پیمانه
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
زرشک ۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق چایخوری
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
کره کوچک ۱ قالب
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پوست مرغ ها را جدا می کنیم و مقداری نمک روی قطعات مرغ می پاشیم. یک تابه روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. قطعات مرغ را به صورتی که دو طرفشان طلایی رنگ شود در روغن سرخ می کنیم.

حالا سیر و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در یک قابلمه با مقداری روغن تفت می دهیم. سپس قطعات مرغ را داخل قابلمه می چینیم و پس از آن رب گوجه فرنگی را به همراه آبلیمو ، نمک و فلفل به قابلمه اضافه می کنیم.

مواد را چند دقیقه تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی هم سرخ شود سپس ۲ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم. با حرارت بسیار ملایم اجازه می دهیم تا مرغ ها بپزند و سس موجود در قابلمه غلیظ شود و روغن بیندازد.

حدود ۲ ساعت برای پخت کامل مرغ ها و آماده شدن سس زمان نیاز است. حدود ۱۰ دقیقه مانده به آماده شدن مرغ ۱ قاشق چایخوری زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم. حالا مرغ ما تقریبا آماده است و باید برنج را آماده کنیم.

برنج را نسبت به نوع آن به مدت ۳۰ دقیقه در آب می خیسانیم و مقداری نمک رویش می پاشیم. یک قابلمه حاوی چند لیوان آب روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید سپس برنج را پس از شستن داخل قابلمه آب جوش می ریزیم.

برنج را زمانی باید از روی حرارت بر داریم که وقتی میان دو انگشت دانه های برنج را فشار دادیم اطرافش نرم و مغزش سفت باشد. پس از اینکه برنج آماده شد آنرا در آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم. ته قابلمه کمی روغن می ریزیم.

سپس به سلیقه خود مقداری نان لواش یا سیب زمینی به عنوان ته دیگ قرار می دهیم. در مرحله بعد برنج آبکشی شده را داخل قابلمه می ریزیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا برنج شروع به بخار کردن کند. وقتی بخار کرد ½ لیوان آب و مقداری روغن به برنج اضافه می کنیم.

حالا باید حرارت را ملایم کنیم و یک دم کنی روی درب قابلمه قرار دهیم. پس از اینکار به سراغ آماده کردن زرشک ها می رویم. زرشک ها را حدود ۳۰ دقیقه در آب ولرم می خیسانیم ، سپس آبکشی می کنیم و در کره سرخ می کنیم.

پس از اینکه زرشک سرخ شد ، ۱ قاشق چایخوری زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم و پس از کمی تفت دادن از روی حرارت بر می داریم. پس از اینکه برنج را کشیدیم با مقداری زرشک روی آنرا تزیین می کنیم و به همراه خورش مرغ سرو می کنیم.

لوبیا پلو,طرز تهیه لوبیا پلو,دستور پخت لوبیا پلو



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه بیف استراگانف

بیف استراگانف,بیف استروگانف,طرز تهیه بیف استراگانف,دستور پخت بیف استراگانف

بیف استراگانف یکی از غذاهای معروف روسیه است که در کشورمان طرفدران زیادی پیدا کرده است. این غذا هم مانند سالاد الویه که یک سالاد روسی است با ذائقه ما ایرانیان سازگار است و به همین جهت طرفدران خاص خود را پیدا کرده است. مواد اصلی این غذای خوشمزه گوشت ، خامه و قارچ هستند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر بیف استروگانف تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه بیف استراگانف در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم بیف استروگانوف
گوشت ۳۰۰ گرم
خامه ۲۰۰ گرم
سیب زمینی ۳ عدد
قارچ ۱۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
شیر ½ لیوان
آرد ۱ قاشق غذاخوری
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیازها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم. پس از اینکه پیازها کمی سبک شد گوشت را به قطعات کوچک و نازک برش می زنیم و به تابه اضافه می کنیم و سپس تفت دادن را ادامه می دهیم.

پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد ۲ لیوان آب به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت با حرارت ملایم بپزد به صورتی که آب موجود در تابه کاملا تبخیر شود. پس از اینکه گوشت پخت قارچ ها را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

مواد را تفت می دهیم تا قارچ ها آب بیندازند و آبشان کم کم تبخیر شود. در همین حین آرد را به همراه مقداری نمک و فلفل در شیر حل می کنیم به تابه اضافه می کنیم و مواد را کمی تفت می دهیم تا شیر شروع به حباب زدن کند سپس از روی حرارت بر می داریم.

در پایان پخت بیف استروگانف خامه را به مواد اضافه می کنیم و خوب با مواد دیگر مخلوط می کنیم. در مرحله بعد سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد و در روغن سرخ می کنیم. در پایان سیب زمینی سرخ شده را در کنار بیف استروگانف سرو می کنیم.

چیکن استراگانوف,چیکن استروگانف,طرز تهیه چیکن استراگانوف,دستور پخت چیکن استراگانوف



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه سالاد تبوله

سالاد تبوله,طرز تهیه سالاد تبوله,دستور سالاد تبوله

سالاد تبوله یکی از سالادهای معروف لبنانی است. این سالاد عربی به طور سنتی و اصلی از بلغور ، جعفری ، گوجه و خیار و برخی طعم دهنده ها تهیه می شود. در این مطلب بهترین و کامل ترین روش طرز تهیه سالاد تبوله لبنانی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر سالاد تبوله تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه سالاد تبوله در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سالاد تبوله
بلغور ½ لیوان
پیازچه ½ لیوان
جعفری ۱٫۵ لیوان
گوجه فرنگی ۲ عدد
خیار ۱ عدد
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
آب جوش ¾ لیوان
آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا بلغور را در یک کاسه می ریزیم ، سپس ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه می کنیم و با هم خوب مخلوطشان می کنیم. پس از آن آب جوش را به بلغور اضافه می کنیم و روی درب کاسه را با پلاستیک می پوشانیم.

حدود ۱۵ دقیقه کاسه را کنار می گذاریم ، سپس بلغور را با آبکشی می کنیم تا آب اضافی آن خارج شود. حالا بلغور را در ظرف سالاد خوری می ریزیم. پیازچه ، گوجه فرنگی ، خیار و جعفری را به ترتیب خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

در مرحله پایانی هم نمک ، فلفل سیاه ، آبلیمو و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون باقیمانده را به ظرف سالاد اضافه می کنیم. باید مواد را خوب مخلوط کنیم تا کاملا یکدست شوند. در صورت تمایل می توانید ۱ سیر هم خرد کنید و به مواد سالاد اضافه کنید.

سالاد اسفناج,طرز تهیه سالاد اسفناج,دستور سالاد اسفناج



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه زیتون پرورده

زیتون پرورده,طرز تهیه زیتون پرورده,دستور زیتون پرورده

زیتون پرورده یکی از چاشنی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که مانند چاشنی هایی مثل ترشی در کنار غذاهای اصلی سرو می شود. زیتون پرورده اصل متعلق به شهرهای شمال کشور مانند گیلان و رودبار است. در این آموزش کامل ترین و بهترین روش طرز تهیه زیتون پرورده را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقداری زیتون پرورده به صورت آزمایشی تهیه کنید. با دستور و طرز تهیه زیتون پرورده در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم زیتون پرورده
زیتون بدون هسته ۵۰۰ گرم
مغز گردو ۳۰۰ گرم
رب انار ۲ پیمانه
پودر نعناع ۱ قاشق غذاخوری
پودر آویشن ۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
دانه انار خشک شده ۲ قاشق غذاخوری

دستور طرز تهیه

در صورتی که زیتونی که تهیه کرده اید شور یا ترش بود بهتر است آنرا حدود ۱ ساعت درون آب بخیسانید. ( اگر بیش از حد در آب بماند طعم اصلی اش را از دست می دهد ) پس از خیساندن زیتون ، آنرا آبکشی کنید و در یک ظرف مناسب بریزید.

در مرحله بعد رب انار را به همراه آبلیمو به زیتون ها اضافه می کنیم و به خوبی با زیتونها مخلوط می کنیم. گردو را دو بار چرخ می کنیم سپس به زیتون اضافه می کنیم و پس از آن نعناع خشک ، آویشن خشک ، روغن زیتون و دانه انار را اضافه می کنیم.

مواد را باید خیلی خوب مخلوط کنیم تا کاملا یکدست شوند. پس از اینکه مواد را مخلوط کردیم درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شوند سپس به همراه غذا های اصلی سرو می کنیم. اگر بخواهیم رنگ زیتون پرورده روشن تر شود از گردوی بیشتری باید استفاد کنیم.

ترشی گل کلم,طرز تهیه ترشی گل کلم,دستور ترشی گل کلم



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه خورش قارچ و مرغ

خورش قارچ و مرغ,خورشت قارچ و مرغ,طرز تهیه خورش قارچ و مرغ,دستور پخت خورش قارچ و مرغ

خورش قارچ و مرغ یکی از خورش های نوین ایرانی است. این خورش خوشمزه همانطور که از نامش پیداست از قارچ و مرغ تهیه می شود. خورش قارچ و مرغ را می توانید به غیر از برنج به همراه نان هم سرو کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش قارچ و مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش قارچ و مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش قارچ و مرغ
سینه مرغ ۳ عدد
قارچ ۲۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
آبلیمو ۱ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد
آرد ۱ قاشق چایخوری
زعفران ۱ قاشق غذاخوری
روغن به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا قارچ ها را پس از شستشو به صورت حلقه ای خرد می کنیم. یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و قارچ ها را با مقداری روغن تفت می دهیم. باید در حدی قارچ ها را تفت دهیم که فقط کمی نرم شوند و نیازی به سرخ کردن کامل قارچ ها نیست.

پس از اینکه قارچ ها کمی نرم شدند ، آرد را کم کم اضافه می کنیم و پس از آن مقداری نمک و فلفل اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. مخلوط قارچ را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

در مرحله بعد سیر و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم. گوشت مرغ را ( به اندازه گوشت خورش قورمه سبزی ) خرد می کنیم. پس از اینکه سیر و پیاز نرم شدند قطعات گوشت مرغ را به تابه اضافه می کنیم.

تفت دادن مواد را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت مرغ تغییر کند. پس از اینکه رنگ گوشت مرغ تغییر کرد ۱ لیوان آب به همراه مقداری نمک و فلفل به تابه اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا گوشت مرغ با حرارت ملایم بپزد.

برای پختن گوشت مرغ حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز است. پس از اینکه آب موجود در تابه مرغ به نیمه رسید ، قارچ را به همراه زعفران دم کرده و آبلیمو به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش به طعم دار شود و جا بیفتد.

حدود ۱۰ دقیقه بعد زرده تخم مرغ را خوب هم می زنیم تا بافتش از هم جدا شود سپس به خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم حدود ۱۵ دقیقه دیگر خورش روی حرارت ملایم بماند.سپس خورش را در ظرف خورش خوری می کشیم.

در صورت تمایل برای خوشمزه تر شدن خورشت قارچ و مرغ می توانیم مقداری سیب زمینی هم در کنار خورش سرخ کنیم. پس از کشیدن خورش آنرا با سیب زمینی سرخ شده تزیین می کنیم و در پایان آنرا به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

خورش فسنجان,خورشت فسنجان,طرز تهیه خورش فسنجان,دستور پخت خورش فسنجان



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه خورش اسفناج

خورش اسفناج,خورشت اسفناج,طرز تهیه خورش اسفناج,دستور پخت خورش اسفناج

خورش اسفناج یکی از خورش های سنتی ایرانی است. خورش اسفناج یکی از خورش های مفید و خوشمزه ایرانی است که شاید کمتر در بین عموم شناخته شده باشد. مواد اصلی این خورش ، اسفناج ، گوشت خورشتی ، شیر و ادویه های مخصوص هستند. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش اسفناج تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش اسفناج در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش اسفناج
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
اسفناج ۴۰۰ گرم
شیر ½ فنجان
تخم گشنیز ۲ قاشق سوپخوری
شکر ۱ قاشق چایخوری
ادویه گرم ماسالا ۲ قاشق چایخوری
زعفران ۱ قاشق غذاخوری
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
روغن به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پس از شستشوی اسفناج آنرا خرد می کنیم و در یک تابه بدون آب یا روغن روی حرارت قرار می دهیم و درب تابه را می بندیم تا اسفناج ها آب بیندازند و کمی نرم شوند. در همین حین یک قابلمه روی حرارت قرار می دهیم.

مقداری روغن در قابلمه می ریزیم و شکر را به آن اضافه می کنیم. پس از اینکه شکر را به خوبی تفت دادیم گوشت خورشتی را به اندازه گوشت خورش قیمه خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

در مرحله بعد تخم گشنیز را پودر می کنیم و به همراه شیر ، نمک و فلفل به قابلمه اضافه می کنیم. وقتی گوشت تقریبا پخت اسفناج را به همراه زعفران دم کرده به خورش اضافه می کنیم. سپس ۱ تا ۲ لیوان آب به خورش اضافه می کنیم.

و اجازه می دهیم خورش با حرارت ملایم بجوشد و جا بیفتد. پس از اینکه آب خورش تبخیر شد و خورش به روغن انداختن افتاد گرم ماسالا را به خورش اضافه می کنیم. پس از کشیدن خورش آن را به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

خورش بامیه,خورشت بامیه,طرز تهیه خورش بامیه,دستور پخت خورش بامیه



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه خورش آلو مسما

خورش آلو مسما,خورشت آلو مسما,طرز تهیه خورش آلو مسما,دستور پخت خورش آلو مسما

خورش آلو مسما یکی از خورش های مجلسی ایرانی است که در مراسم های مهم و مهمانی های خاص سرو می شود. این خورش خوشمزه را به دو صورت ( با گوشت قرمز یا با گوشت مرغ ) تهیه می کنند که تفاوت زیادی با هم ندارند و فقط گوشت مورد استفاده در آن متفاوت است. این خورش خوشمزه هم مانند سایر خورش های ایرانی به همراه برنج سرو می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر خورش آلو مسما تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه خورش آلو مسما در ادامه با همدوره همراه باشید.

ما در آموزش زیر خورش را با گوشت مرغ تهیه می کنیم. اگر تمایل دارید خورش را با گوشت خورشتی تهیه کنید فقط کافیست مرغ را از مواد لازم حذف کنید و ۴۰۰ گرم گوشت خورشتی به مواد لازم اضافه کنید. مراحل پخت خورش تفاوتی ندارد.

مواد لازم خورش آلو مسما
سینه یا ران مرغ ۴ تکه
پیاز ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
زعفران ۱ قاشق چایخوری
قیسی ۸ عدد
آلو سیاه ۸ عدد
روغن به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا در یک تابه بزرگ و لبه دار مقداری روغن می ریزیم و اجازه می دهیم تا روغن کاملا داغ شود سپس قطعات مرغ را در روغن سرخ می کنیم تا طلایی رنگش شوند. پس از اینکه قطعات مرغ طلایی شدند ، آنها را از روغن خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در روغن باقیمانده سرخ می کنیم. سپس هسته های آلو سیاه را خارج می کنیم و آن را به همراه قیسی به پیاز اضافه می کنیم و به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم. در مرحله بعد زعفران دم کرده را به همراه زردچوبه به تابه اضافه می کنیم.

در مرحله بعدی رب گوجه فرنگی را در مقداری آب جوش حل می کنیم و مقداری نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم. سپس به تابه اضافه می کنیم و خوب با مواد مخلوطش می کنیم. حدود ۲ تا ۳ لیوان آب داخل تابه می ریزم و حرارت را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید.

در این مرحله مرغ های سرخ شده را به خورش اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم خورش با حرارت ملایم حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه جا بیفتد و آبش کاملا تبخیر شود. خورش با حرارت ملایم پس از تبخیر آب شروع به روغن انداختن می کند.

خورشت آلو مسما باید تقریبا بدون آب باشد و زمان سرو به روغن افتاده باشد. به این صورت هم ظاهر خورشت شما عالی خواهد بود و هم طعمش. اگر خورشت مان بیش از حد ترش شده بود کمی شکر به آن اضافه می کنیم.

البته بعضی افراد این خورشت را به صورت شیرین می پسندند که می توانند در زمان اضافه کردن آب به خورش ، ۱ قاشق غذاخوری شکر در آب جوش حل کنند و به خورشت اضافه کنند. در پایان پس از آماده شدن خورش آن را به همراه برنج سرو می کنیم.

خورش قیمه,خورشت قیمه,طرز تهیه خورش قیمه,دستور پخت خورش قیمه



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه ارومیه خورش

ارومیه خورش,ارومیه خورشت,اورمیه خورش,طرز تهیه ارومیه خورش,دستور پخت ارومیه خورش

ارومیه خورش یکی از خورشت های سنتی ارومیه است که با نام قدیمی ارومیه هم ( اورمیه خورش ) شناخته می شود. این خورش خوشمزه از نظر ظاهری شباهت زیادی به خوراک لوبیا چیتی دارد. در آذربایجان غربی خورش ارومیه یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای محلی محسوب می شود. این خورش را با پلو زعفرانی سرو می کنند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر ارومیه خورش تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه ارومیه خورش در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ارومیه خورش
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
لوبیا چیتی ۲ پیمانه
بادمجان ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی ۲ عدد
غوره ½ پیمانه
زعفران ۱ قاشق چایخوری
روغن به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

بهتر است از شب قبل لوبیا چیتی را در آب بخیسانیم و چند بار آبش را تعویض کنیم تا نفخش برطرف شود و راحت تر پخته شود. برای شروع آشپزی ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک تابه جا دار تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند.

گوشت خورشتی را به اندازه گوشت قورمه سبزی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. گوشت و پیاز را خوب تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند ، سپس لوبیا چیتی را پس از آبکشی کردن به تاب اضافه می کنیم و با مواد دیگر کمی تفت می دهیم.

در مرحله بعد ۵ لیوان آب به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم لوبیا و گوشت به آرامی بپزند. در تابه ای دیگر رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری روغن مایع به خوبی تفت می دهیم تا طعم خامی رب گوجه فرنگی برطرف شود.

سپس زعفران دم کرده را به همراه نمک و فلفل به رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم. پس از کمی تفت دادن غوره را به تابه اضافه می کنیم و به همراه دیگر مواد کمی تفت می دهیم. در اواخر پخت خورش مخلوط رب گوجه فرنگی و غوره را به خورش اضافه می کنیم.

و اجازه می دهیم خورشت جا بیفتد و طعم بگیرد. اگر طعم ترش بودن خورش به اندازه کافی نبود کمی آبغوره به خورشت اضافه می کنیم. در همین حین سیب زمینی و بادمجان را برای تزیین خورش به صورت دلخواه خرد می کنیم.

سپس در روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. پس از اینکه خورش آماده شد آن را به وسیله بادمجان و سیب زمینی سرخ شده تزیین می کنیم. نکته آخر هم اینکه فراموش نکنید که این خورش خوشمزه به همراه برنج زعفرانی سرو می شود.

خورش بامیه,خورشت بامیه,طرز تهیه خورش بامیه,دستور پخت خورش بامیه

طرز تهیه برنج زعفرانی

قورمه سبزی,خورش قورمه سبزی,خورشت قورمه سبزی,طرز تهیه خورش قورمه سبزی



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

نکاتی در مورد سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی یکی از غذاهایی است که هم به عنوان پیش غذا سرو می شود و هم به عنوان غذای اصلی. این غذای خوشمزه اکثر مواقع با ژامبون تهیه می شود ولی افرادی که علاقمند مصرف کردن کالباس نیستند می توانند گوشت های سفید مانند گوشت مرغ را جایگزین ژامبون کنند.

نکته دیگر در مورد سالاد ماکارونی پرطرفدار این است که این سالاد به دلیل استفاده از کالباس ، سس مایونز و ماکارونی دارای کالری بالایی است که همه افراد نمی توانند از خوردن ان لذت ببرند مخصوصا افرادی که سنی ازشان گذشته است . برای این منظور می توانید سس و کالباس را از ان حذف کنید و از آب لیمو ترش برای طعم دادن به ان استفاده کنید.

سالاد ماکارونی

در ادامه می توانید با مشاهده دستور »»» طرز تهیه سالاد ماکارونی این سالاد خوشمزه را در منزل تهیه نمایید و در کنار عزیزانتان از خوردن ان لذت ببرید.

تشکر از سایت همدوره به خاطر اشتراک گذاری این دستور کامل که از لینک بولد شده در بالا می توانید وارد این سایت شوید . به هر صورت لینک را در پایان مقاله هم قرار می دهیم



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه سوپ کودک

سوپ کودک,طرز تهیه سوپ کودک,دستور پخت سوپ کودک

سوپ کودک یکی از انواع غذاهای مفید برای کودکان است. این سوپ برای کودکانی که بیشتر از ۷ ماه سن دارند مناسب است. سوپ کودک از مواد مغذی تشکیل شده است که باعث تقویت کودک می شود و برای سلامتی و رشد او بسیار مفید می باشد. روش پخت این سوپ بسیار آسان است و وقت زیادی نیاز ندارد. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۲ وعده کودک دلبندتان سوپ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوپ کودک در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سوپ کودک
ران مرغ ۱ عدد
هویج ۱ عدد
برنج ۲ قاشق سوپخوری
نخود فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی ۱ عدد
گوجه فرنگی ۱ عدد
جعفری ۱ قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا ران مرغ را به همراه برنج و نخود فرنگی در یک قابلمه می ریزیم ، هویج را هم خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم ، سپس ۲ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا مواد به آرامی بپزند.

وقتی مواد موجودر قابلمه نیم پز شدند ، سیب زمینی را پوست می گیریم و خرد می کنیم ، سپس به قابلمه اضافه می کنیم. پس از آن گوجه فرنگی را خرد می کنیم و به همراه جعفری ساطوری شده به قابلمه اضافه می کنیم.

در این مرحله مقدار کمی نمک به سوپ اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سوپ جا بیفتد و آماده شود. پس از اینکه تمام مواد سوپ پخته شدند گوشت مرغ را از استخوان جدا می کنیم و به همراه دیگر مواد با غذاساز به صورت پوره در می آوریم.

سوپ تره فرنگی,طرز تهیه سوپ تره فرنگی,دستور پخت سوپ تره فرنگی



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه شامی کباب

شامی کباب,طرز تهیه شامی کباب,دستور پخت شامی کباب

شامی کباب معروف ترین نوع شامی است. این غذای خوشمزه که مواد اصلی آن گوشت چرخ کرده ، پیاز ، آرد نخودچی و انواع ادویه هستند طرفداران بسیاری دارد. شامی کباب از غذاهایی محسوب می شود که می توان آن را به همراه نان یا برنج به دلخواه سرو کرد. در این دستور سریع ترین روش پخت شامی کباب را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر شامی کباب تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه شامی کباب در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شامی کباب
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
آرد نخودچی ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
پیاز ۲ عدد
فلفل سیاه به میزان لازم
روغن مایع به میزان لازم
نمک به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم ، سپس پیاز رنده شده را با دست فشار می دهیم و آب آن را می گیریم و پیاز آب گرفته را با گوشت چرخ کرده مخلوط می کنیم. در این مرحله آرد نخودچی را به همراه نمک ، زردچوبه و فلفل به مایه شامی اضافه می کنیم.

بعد از اضافه کردن تخم مرغ مواد را خوب ورز می دهیم تا کاملا مخلوط و یکدست شوند. در صورت تمایل می توانید ۱ یا ۲ سیب زمینی هم رنده کنید و پس از گرفتن آب سیب زمینی ها آنها را به مایه شامی کباب اضافه کنید.

نکته مهم در این مرحله این است که اگر مایه شامی کباب شل شده بود مقداری آرد نخودچی به آن اضافه کنید. اگر آرد نخودچی در دسترس نداشتید می توانید از نان خشک پودر شده استفاده کنید. بهتر است مایه شامی را چند ساعتی در یخچال قرار دهیم.

این کار باعث می شود مایه شامی کباب استراحت کند و در پایان پس از سرخ کردن شامی ها نتیجه کار بهتر شود. پس از اینکه مایه استراحت کرد آنرا از یخچال خارج می کنیم. یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم.

به اندازه یک فلافل از مایه شامی کباب بر می داریم و به صورت کوفته قلقلی در دستمان به آن شکل می دهیم و در پایان تختش می کنیم ( مانند کوکو سیب زمینی ) و وسطش را با انگشت یک سوراخ ایجاد می کنیم و در روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود.

پس از اینکه یک سمت شامی سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. به همین ترتیب تمام شامی ها را سرخ می کنیم. در کنار شامی کباب بهتر است چند گوجه فرنگی و مقداری سیب زمینی هم سرخ کنیم. در پایان غذا را با نان یا برنج سرو می کنیم.

شامی مرغ,طرز تهیه شامی مرغ,دستور پخت شامی مرغ



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه شامی سویا

شامی سویا,طرز تهیه شامی سویا,دستور پخت شامی سویا

شامی سویا یکی از انواع شامی های ایرانی است که به صورت سوخاری تهیه می شود و طعم بسیار خوبی دارد. مواد اصلی تشکیل دهنده این شامی خوشمزه سویا ، سیب زمینی ، تخم مرغ و پیاز هستند. شکل ظاهری این غذای خوشمزه شبیه به غذاهای سوخاری ( مانند ناگت مرغ ) است. در این آموزش بهترین روش طرز تهیه شامی سویا را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۲ نفر شامی سویا تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه شامی سویا در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شامی سویا
سیب زمینی ۴ عدد
سویا ۱ پیمانه
فلفل دلمه ای ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۱ عدد
پودر سوخاری به میزان لازم
زردجوبه به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
روغن مایع به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

برای شروع سیب زمینی ها را با چند لیوان آب داخل یک قابلمه قرار می دهیم و روی حرارت می گذاریم تا آبپز شوند. در همین حین پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند.

کمی زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و با پیاز تفت می دهیم. پس از آن سویا را به تابه اضافه می کنیم ( سویا را باید از قبل در مقداری آب بخیسانیم تا نرم شود ) و تفت می دهیم ، پس از آن فلفل دلمه ای را نگینی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه نمک و فلفل به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مواد به خوبی سرخ شوند. در مرحله بعد پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم و آنها را رنده می کنیم. اجازه می دهیم سیب زمینی ها کمی سرد شود.

سپس مقداری از سیب زمینی رنده شده بر می داریم مانند کوکو شکل می دهیم سپس مقداری از مایه سویا روی آن می ریزیم و مجددا روی آن را با سیب زمینی می پوشانیم. به این صورت روی شامی ما شبیه به کوکو سیب زمینی است و داخل آن مایه سویا.

به همین ترتیب تمام شامی ها را درست می کنیم . در مرحله پایانی تخم مرغ را در یک کاسه می شکنیم و آرد سوخاری را هم در یک ظرف مناسب جلوی دستمان قرار می دهیم. یک تابه مناسب روی حررت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم.

در این مرحله پس از اینکه روغن داغ شد شامی ها را در تخم مرغ می زنیم و پس از آن در آرد سوخاری می غلتانیم و در تابه می اندازیم تا سرخ شوند. به همین ترتیب تمام شامی ها را سرخ می کنیم و به همراه نان سرو می کنیم.

شامی مرغ,طرز تهیه شامی مرغ,دستور پخت شامی مرغ



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه استیک مرغ

استیک مرغ,طرز تهیه استیک مرغ,دستور پخت استیک مرغ

استیک مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفداری است که با گوشت مرغ تهیه می شود. استیک مرغ از نظر ظاهری به شنیسل مرغ شباهت دارد. این غذای خوشمزه را می توانید در مدت زمان خیلی کمی در منزل آماده کنید. در این آموزش آسان ترین روش تهیه استیک مرغ را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۲ نفر استیک مرغ تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه استیک مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم استیک مرغ
سینه مرغ ۲ عدد
پودر سیر نصف قاشق چایخوری
کره ۵۰ گرم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

اول گوشت مرغ را از استخوان جدا می کنیم. بعد گوشت مرغ را روی یک سطح صاف قرار می دهیم و از عرض برش می زنیم به طوری که قطر گوشت مرغ حدود ۱ سانتی متر باشد. حالا قطعات مرغ را بین یک پلاستیک فریزر قرار می دهیم.

و با بیفتک کوب یا هر وسیله دیگری ( مثلا با پشت کارد آشپزخانه ) گوشت مرغ را می کوبیم تا خوب پهن و یکدست شوند. البته باید در این مرحله دقت داشته باشید که به بافت گوشت آسیب نزنید. حالا کره را در دما محیط قرار می دهیم تا نرم شود.

در مرحله بعد روی استیک ها نمک و فلفل و پودر سیر می زنیم و در مرحله آخر کره می مالیم. به صورتی که تمام نقاط استیک آغشته به کره باشد. در صورت تمایل می توانید استیک ها را حدود یک ساعت در ظرف در بسته در یخچال قرار دهید.

اگر عجله دارید می توانید بدون استراحت دادن ، استیک ها را سرخ کنید. یک تابه چدنی روی حرارت قرار می دهیم. حرارت زیر تابه باید متوسط باشد ، وقتی تابه حسابی داغ شد استیک ها را داخل تابه قرار می دهیم تا گریل شوند.

زمانی که سمت زیرین استیک ها گریل شد آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز گریل شود. توجه داشته باشید که اگر استیک ها را در تابه جابجا کنید خشک می شوند. پس از آماده شدن استیک ها با سس مورد علاقه تان سرو کنید.

ته چین مرغ,طرز تهیه ته چین مرغ,دستور پخت ته چین مرغ



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی

شوید پلو با تن ماهی,طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی,دستور پخت شوید پلو با تن ماهی

شوید پلو با تن ماهی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که می توانید آنرا در مدت زمان خیلی کمی تهیه نمایید. این غذای خوشمزه را می توانید در زمان هایی که وقت زیادی برای آشپزی کردن ندارید تهیه و سرو نمایید. در این آموزش راحت ترین روش پخت شوید پلو با تن ماهی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۲ نفر شوید پلو با تن ماهی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شوید پلو با تن ماهی
برنج ۱٫۵ پیمانه
تن ماهی بزرگ ۱ عدد
شوید خشک ۲ قاشق غذاخوری
روغن به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا برنج را می شوییم و با مقداری نمک اجازه می دهیم کمی خیس بخورد. در قابلمه ای مناسب چند لیوان آب می ریزیم و اجازه می دهیم آب به جوش بیاید ، سپس برنج را آبکشی می کنیم و به همراه کمی نمک به آب در حال جوش اضافه می کنیم.

اجاز می دهیم برنج کمی نرم شود به صورتی که اطراف برنج نرم و مغزش سفت باشد. حالا برنج را داخل آبکش می ریزیم و با آب سرد آبکشی می کنیم. در قابلمه ای کمی روغن می ریزیم و در صورت تمایل تگ دیگ مان ( سیب زمینی یا نان ) را هم در ته قابلمه قرار می دهیم.

پس از قرار دادن ته دیگ ، برنج را داخل قابلمه می ریزیم و درب قابلمه یک پارچه ( دم کنی ) می گذاریم تا برنج دم بکشد. در همین حین تن ماهی را ( بعد از جوشاندن در آب ) با شوید خشک در یک تابه می ریزیم و چند دقیقه تفت می دهیم.

در پایان پس از اینکه برنج آماده شد مخلوط تن ماهی و شوید را به آن اضافه می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم تا شوید و تن ماهی به تمام نقاط برنج به صورت یکسان برسد. در کنار این غذای خوشمزه می توانیم مقداری لیمو ترش هم سرو کنیم.

لوبیا پلو,طرز تهیه لوبیا پلو,دستور پخت لوبیا پلو



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه چیز برگر

چیز برگر,چیزبرگر,طرز تهیه چیز برگر,دستور پخت چیز برگر

چیز برگر یکی از انواع ساندویچ های خوشمزه ای است که شباهت زیادی به همبرگر دارد. از نظر ظاهری شبیه به همبرگر است ولی در مواد کمی متفاوت هستند. چیزبرگر را معمولا باید در فست فودها تهیه کنیم اما اینبار با این آموزش می توانید این ساندویچ خوشمزه را در منزل تهیه و سرو نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر چیز برگر تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه چیز برگر در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم چیز برگر
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
سیر ۲ حبه
پودر سیر ۲ قاشق مربا خوری
پیاز ۱ عدد
پنیر چدار ۴ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
نان همبرگر ۴ عدد
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیاز و سیر را رنده می کنیم و با دست فشار می دهیم تا آبشان کاملا گرفته شود. سپس پیاز و سیر آب گرفته را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و خوب مواد را ورز می دهیم تا کاملا یکدست شوند.

در مرحله بعد تخم مرغ را به همراه پودر سیر به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و مواد را خوب ورز می دهیم تا یکدست و منسجم شوند. حالا آرد سوخاری را کم کم به مایه چیز برگر اضافه می کنیم به طوری که پس از اضافه کردن آرد سوخاری گوشت قابلیت شکل دادن پیدا کند.

پس از این کار اگر مایه چیز برگر شل بود مجددا مقداری آرد سوخاری اضافه می کنیم. مایه چیزبرگر را به ۴ قسمت مساوی ( یا ۸ قسمت ) تقسیم می کنیم و هر قسمت را ابتدا به شکل یک گلوله سپس آنرا تخت می کنیم و شبیه همبرگر حالت می دهیم.

ضخامت چیز برگر نباید بیشتر از نیم سانتی متر باشد زیرا مغز پخت نمی شود. پس از حالت دادن به گوشت آن را بین کیسه فریزر قرار می دهیم و به همین ترتیب تمام مواد را آماده می کنیم. پس از آماده شدن مواد باید آنها را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در یخچال فریزر قرار دهیم.

پس از گذشت این مدت چیز برگر ها را در روغن داغ سرخ می کنیم. پس از سرخ شدن یک سمت چیز برگر آن را بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. در پایان روی هر کدام از چیزبرگر های سرخ شده یک پنیر چدار قرار می دهیم تا نیمه آب شود.

سپس نان های همبرگر را آماده می کنیم و چیز برگر را به همراه گوجه فرنگی ، خیار شور و کاهو درون نان همبرگر قرار می دهیم و به همراه سس مایونز یا سس فرانسوی سرو می کنیم. می توانید مقدار زیادی چیزبرگر آماده کنید و در فریزر قرار دهید تا در زمان های نیاز به صورت فوری برای شام یا ناهار آماده کنید.

همبرگر,طرز تهیه همبرگر,دستور پخت همبرگر



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ کرده,سیب زمینی سرخ شده,طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ شده یکی از پیش غذاهای معروف فست فودها می باشد. البته در خانه هم می توانیم سیب زمینی سرخ کرده تهیه کنیم اما مشکل این است که مثل سیب زمینی سرخ شده فست فودها نمی شود. در این آموزش بهترین روش تهیه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی را برای شما آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۲ نفر سیب زمینی سرخ کرده تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سیب زمینی سرخ کرده
سیب زمینی ۲ عدد
سس کچاپ به میزان لازم
روغن مایع به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
آویشن به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا در یک قابلمه ۴ لیوان آب می ریزیم و قابلمه روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. در همین حین سیب زمینی ها را پوست می گیریم و پس از ورقه ورقه کردن به شکل خلالی ضخیم به صورت یک اندازه خرد می کنیم.

پس از اینکه آب به جوش آمد سیب زمینی های خلال شده را درون آب جوش می ریزیم و حدود پنج دقیقه اجازه می دهیم سیب زمینی ها نیم پز شوند. توجه داشته باشید که سیب زمینی نباید بیش از حد نرم شوند و حالت خود را از دست بدهند.

پس از اینکه سیب زمینی ها نیم پز شدند آنها را آبکشی می کنیم و در بین یک دستمال تمیز قرار می دهیم تا کاملا خشک شوند. سپس سیب زمینی ها را در یک نایلون قرار می دهیم و به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال فریزر قرار می دهیم.

پس از گذشت این زمان و منجمد شدن سیب زمینی ها ، حالا نوبت سرخ کردن سیب زمینی ها می باشد. در یک ظرف گود مثل شیر داغ کن مقداری روغن می ریزیم به صورتی که سیب زمینی ها در روغن شناور باشند.

اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود سپس سیب زمینی های منجمد شده را درون روغن می ریزیم تا سرخ شوند. ممکن است سیب زمینی ها در این هنگام فریز کردن به هم چسبیده باشند ، قبل از ریختن سیب زمینی ها در روغن آنها را از هم جدا کنید.

پس از اینکه سیب زمینی ها را سرخ کردیم در یک توری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود و حالت تردی خود را از دست ندهند. در پایان به سیب زمینی ها آویشن ، نمک و فلفل می زنیم و به همراه سس کچاپ سرو می کنیم.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی,دستور پخت کوکو سیب زمینی,کوکو سیب زمینی,کوکوی سیب زمینی

خاصیت های سیب زمینی

خواص سیب زمینی,عوارض سیب زمینی,مضرات سیب زمینی,زیان های سیب زمینی,فواید سیب زمینی,سیب زمینی



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه حلوا ارده

حلوا ارده,طرز تهیه حلوا ارده,دستور حلوا ارده

حلوا ارده یکی از دسرهای سنتی ایرانی است که البته بیشتر به عنوان صبحانه سرو می شود. به دلیل اینکه در این نوع حلوا از کنجد بو داده ( ارده ) استفاده می شود نام آن حلوا ارده نهاده شده است. مواد اصلی این صبحانه خوشمزه عبارتند از کنجد ، مغز پسته و شیره خرما یا شیره انگور. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۲ نفر حلوا ارده تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه حلوا ارده در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم حلوا ارده
کنجد ۱ فنجان
کنجد بو داده ۲ قاشق سوپخوری
شیره خرما ۲ قاشق غذاخوری
پودر نارگیل به میزان لازم
پودر گردو به میزان لازم
پودر و خلال پسته به میزان لازم

دستور طرز تهیه

ابتدا کنجد خام را داخل آسیاب برقی می ریزیم و به خوبی آن را پودر می کنیم. حالا کنجد پودر شده را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و شیره خرما را به آن اضافه می کنیم. مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

نکته مهم در این مرحله این است که اگر مخلوط کنجد و شیره خرما سفت شد کمی شیر به آن اضافه می کنیم و رقیق ترش می کنیم. حالا ظرفی که برای حلوا در نظر گرفته ایم را بر می داریم و مقداری از مخلوط شیره خرما و کنجد را داخلش می ریزیم.

روی آن مقداری پودر نارگیل ، پودر پسته ، پودر گردو ، کنجد بوداده و خلال پسته می ریزیم. دوباره از مخلوط کنجد و شیره خرما می ریزیم و به همین ترتیب تمام مواد را داخل ظرف می ریزیم و در انتها روی لایه آخر فقط خلال پسته می ریزیم.

حالا حلوا ارده ما تقریبا آماده است فقط باید آنرا را برای مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهیم تا خودش را بگیرد. اگر می خواهید حلوا ارده شما رنگش سفید شود می توانید به جای شیره از عسل استفاده کنید. نکته دیگر اینکه می توانید از شیره میوه های دیگر مثل شیره انگور هم استفاده کنید.

کرم کارامل,دسر کرم کارامل,طرز تهیه کرم کارامل,دستور کرم کارامل



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه کباب خلیج فارس

کباب خلیج فارس,طرز تهیه کباب خلیج فارس,دستور پخت کباب خلیج فارس

کباب خلیج فارس یکی از انواع کباب های ایرانی است که بیشتر در جنوب کشور طبخ می شود. این کباب خوشمزه شباهت زیای به کباب کوبیده دارد و تفاوت آن با کباب کوبیده در موادی مثل گردو ، زرشک و سبزیجات است که به مواد کباب خلیج فارس اضافه می شوند. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر کباب خلیج فارس تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب خلیج فارس در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کباب خلیج فارس
گوشت راسته گوسفند ۵۰۰ گرم
فلفل قرمز ۱ عدد
پیاز ۲ عدد
جعفری ۱۰۰ گرم
زرشک ۱۰۰ گرم
گردو به میزان کافی
نمک به میزان کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا گوشت راسته را دو بار چرخ می کنیم. برای تهیه این کباب نیاز نیست چربی گوشت زیاد باشد چون باعث ریختن گوشت از سیخ می شود. پیازها را رنده می کنیم و آبشان را می گیریم. پیاز آب گرفته را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

پیاز و گوشت را خوب ورز می دهیم تا یکدست شوند. سپس جعفری و فلفل قرمز را ساطوری ریز خرد می کنیم و به گوشت اضافه می کنیم. زرشک را می خیسانیم و پس از آبکشی به مواد کباب اضافه می کنیم. نیاز به تفت دادن زرشک قبل از اضافه کردن به مواد نیست.

اضافه کردن گردو به مایه کباب اختیاری است. در صورت تمایل مقداری گردو هم چرخ می کنیم و به مایه کباب اضافه می کنیم. پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردیم و ورز دادیم روی مایه کباب را می پوشانیم و آنرا برای مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم.

پس از اینکه مواد را از یخچال خارج کردیم مجددا آنرا ورز می دهیم و پس از آن کباب ها را سیخ می گیریم. پس از آماده کردن ذغال کباب ها را روی منقل می چینیم و اجازه می دهیم کمی گوشت خودش را بگیرد سپس شروع به چرخاندن سیخ ها می کنیم تا یکدست بپزند.

پس از اینکه کباب ها آماده شد می توانیم مانند کباب های معروف ایرانی مثل کباب چنجه یا جوجه کباب مقداری گوجه فرنگی و فلفل سبز هم در کنار کباب خلیج فارس کباب کنیم و در پایان غذا را با نان داغ یا برنج سرو کنیم.

کباب برگ,طرز تهیه کباب برگ,دستور پخت کباب برگ



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه شامی مرغ

شامی مرغ,طرز تهیه شامی مرغ,دستور پخت شامی مرغ

شامی مرغ یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که ماده اصلی آن گوشت چرخ شده مرغ می باشد. این غذا شباهت زیادی به شامی کباب دارد و تنها فرقش این است که به جای استفاده از گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده می شود. این غذای خوشمزه از نظر ظاهری به کوکوی مرغ هم شباهت زیادی دارد. شامی مرغ از غذاهای فوری محسوب می شود که فقط در ۱۵ دقیقه می توانید آنرا تهیه کنید. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر شامی مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه شامی مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شامی مرغ
گوشت مرغ ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
آرد سوخاری ۴ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
آویشن به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا گوشت مرغ را چرخ می کنیم و در یک کاسه می ریزیم. پیاز را به صورت جداگانه رنده می کنیم و آبش را می گیریم. در مرحله بعد پیاز آب گرفته را به گوشت مرغ اضافه می کنیم. در پایان تخم مرغ های را می شکنیم و ادویه ها را اضافه می کنیم.

مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود. در پایان مایه شامی باید حالت چسبندگی داشته باشد. حالا ۱ قاشق غذاخوری آرد سوخاری به مایه شامی اضافه می کنیم و مایه را ورز می دهیم تا آماده سرخ کردن شود.

حالا مایه شامی ما آماده هست و باید آنرا سرخ کنیم. برای این منظور تابه ای مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود. در این مرحله باقیمانده آرد سوخاری را کنار دستمان می گذاریم.

سپس مقداری از مایه شامی به اندازه فلافل بر می داریم. با دست حالتش می دهیم و در آرد سوخاری می غلتانیم و در روغن می اندازیم تا سرخ شود. یک سمت شامی که طلایی شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

به همین ترتیب تمام مایه شامی را سرخ می کنیم. پس از اینکه شامی ها را پس از سرخ شدن از تابه خارج کردیم روی یک دستمال کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافه موجود در شامی ها خارج شود و حالت تردی خود را از دست ندهند.

ناگت مرغ,طرز تهیه ناگت مرغ,دستور پخت ناگت مرغ



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه شیرینی لگیمات

لگیمات,شیرینی لگیمات,طرز تهیه شیرینی لگیمات,دستور پخت شیرینی لگیمات

شیرینی لگیمات یک نوع شیرینی سنتی ایرانی است که معروف ترین نوع آن در شهرهای جنوب کشور ( بوشهر ) تهیه می شود. این شیرینی به دلیل اینکه از شیره خرما تهیه می شود بسیار سالم و مقوی است و مخصوصا برای کودکان که در سن رشد هستند مفید می باشد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور شیرینی پزی می توانید برای ۸ نفر شیرینی لگیمات تهیه نمایید. با آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه شیرینی لگیمات در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شیرینی لگیمات
آرد سفید ۲ پیمانه
مایه خمیر ۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۱ عدد
نشاسته ۲ قاشق غذاخوری
شیره خرما ۱ پیمانه
آب ۲ پیمانه
روغن مایع ۱ پیمانه

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پودر مایه خمیر را با آرد سفید در یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم سپس کم کم آب را اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا خمیر شکل بگیرد. حالا باید خمیر را کنار بگذاریم تا خمیر استراحت کند و وَر بیاید.

برای این منظور یک پلاستیک یا پارچه تمیز روی کاسه می کشیم و کاسه را برای مدت ۲ الی ۳ ساعت در جایی گرم ( کنار شوفاژ یا بخاری ) قرار می دهیم تا خمیر آماده شود. در مرحله بعد تخم مرغ را به همراه نشاسته خوب مخلوط می کنیم.

پس از اینکه خمیر آماده شد مخلوط تخم مرغ و نشاسته را به آن اضافه می کنیم و خمیر را ورز می دهیم تا به اصطلاح خمیر لطیفی به دست بیاید. یک ظرف گود مثل شیرداغ کن روی حرارت قرار می دهیم و روغن مایع را داخلش می ریزیم.

خمیر را در قیف می ریزم و به صورت گرد در روغن داغ می اندازیم تا طلایی رنگ شود. به این ترتیب تمام خمیر را سرخ می کنیم. در مرحله بعد شیره خرما را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

پس از اینکه لگیمات را از روغن خارج کردیم بلافاصله در شیره خرما می اندازیم تا شیره خرما را جذب کند ، سپس در یک توری می ریزیم تا روغن و شیره اضافه لگیمات خارج شود. به همین ترتیب تمام شیرینی ها را آماده می کنیم.

شیرینی لطیفه,طرز تهیه شیرینی لطیفه,دستور پخت شیرینی لطیفه



:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام

کوکو سیب زمینی خام,طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام,دستور پخت کوکو سیب زمینی خام

کوکو سیب زمینی انواع مختلفی دارد که کوکو سیب زمینی خام یکی از انواع پر طرفدار آن است که به دلیل اینکه سیب زمینی این کوکو را قبل از سرخ کردن آبپز نمی کنند به کوکوی سیب زمینی خام شهرت یافته است. برای خوشمزگی این نوع کوکو می توان از سبزیجات معطر و کوهی نیز استفاده کرد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر کوکو سیب زمینی خام تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کوکو سیب زمینی خام
سیب زمینی ۴ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
آرد ۱ قاشق غذاخوری
زعفران ۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سیب زمینی ها را پوست می گیریم و با رنده درشت رنده می کنیم. نکته مهم در این مرحله این است که بعد از رنده کردن سیب زمینی ها آب موجود در آن را بگیرید زیرا آب موجود در سیب زمینی باعث می شود که کوکو باز شود.

حالا پیاز را هم به صورت جداگانه رنده می کنیم و آبش را می گیریم. در این مرحله پیاز آب گرفته را با سیب زمینی آب گرفته مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در مرحله بعد سیب زمینی و پیاز رنده شده را در یک کاسه می ریزیم.

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه زعفران دم کرده ، نمک ، فلفل و زردچوبه به مخلوط سیب زمینی و پیاز اضافه می کنیم. در مرحله بعد آرد را کم کم به مواد اضافه می کنیم تا آرد در مایه کوکو گلوله نشود ، سپس مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

حالا مایه کوکو آماده است و باید آنرا سرخ کنیم. برای این منظور مقداری روغن در یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا روغن کاملا داغ شود. حالا مقداری از مایه کوکو را با قاشق بر می داریم و داخل روغن داغ قرار میدهیم.

سریعا با قاشق به کوکو شکل میدهیم و اطرافش را صاف می کنیم. البته در صورت تمایل می توانید کل مایه کوکو را مانند کوکو سبزی به صورت یک جا در تابه بریزید و سرخ کنید. پس از اینکه یک سمت کوکو سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

به همین ترتیب تمام مایه را سرخ می کنیم و برای اینکه روغن اضافی کوکوها خارج شود می توانیم از یک توری فلزی استفاده کنیم. چون روغن اضافه باعث نرم شدن کوکو می شود و کوکو سیب زمینی خام باید حالت خشک داشه باشد.

نکته دیگر برای خوشمزه تر شدن و زیباتر شدن کوکوی سیب زمینی خام این است که می توانید مقداری سبزیجات معطر مانند جعفری ، گشنیز یا حتی سبزیجات محلی و کوهی به صورت ساطوری خرد کنید و در مرحله اول به مایه کوکو اضافه کنید.

کوکو لوبیا سبز,کوکوی لوبیا سبز,طرز تهیه کوکو لوبیا سبز,دستور پخت کوکو لوبیا سبز



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه کوکو برنج

کوکو برنج,کوکوی برنج,طرز تهیه کوکو برنج,دستور پخت کوکو برنج

کوکو برنج یکی از انواع کوکوهای خوشمزه ایرانی است که همانطور که از نامش مشخص است ماده اصلی آن برنج است. در زمان هایی که مقداری از برنج شما از وعده های دیگر می ماند می توانید برای اینکه برنج شما از بین نرود با آن کوکوی برنج تهیه نمایید. این کوکو خیلی طعم خوبی دارد ، توصیه می کنیم حتما برای یک بار هم که شده آنرا امتحان کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ تا ۶ نفر کوکو برنج تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه کوکو برنج در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کوکو برنج
برنج پخته ۲ لیوان
پیازچه ۶ عدد
تخم مرغ ۴ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
پودر سوخاری ۱ قاشق غذاخوری
زعفران ۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه به میزان لازم
پودر سیر به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

برای تهیه این کوکو نیاز به ۲ پیمانه برنج پخته داریم که می توانید از برنجی که قبلا مانده استفاده کنید. برای شروع برنج را باید له کنیم. برای این منظور می توانیم از چرخ گوشت ، غذاساز یا گوشکوب برقی استفاده کنیم.

پس از این کار پیازچه را ساطوری خرد می کنیم و به همراه پودر سوخاری ، تخم مرغ ، زعفران دم کرده ، نمک ، فلفل ، پودر سیر و زردچوبه به برنج اضافه می کنیم. سیب زمینی را نیم پز می کنیم و آنرا هم به مواد کوکو اضافه می کنیم.

در صورت تمایل می توانید از مواد دیگری مثل زرشک یا انواع سبزیجات معطر مثل جعفری و گشنیز هم در مایه کوکو استفاده کنید. مواد کوکو را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در پایان کار مایه کوکو باید کمی سفت باشد.

حالا مایه کوکو آماده است و باید آنرا سرخ کنیم. برای این منظور تابه ای روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. صبر می کنیم تا روغن داغ شود سپس به اندازه فلافل از مایه بر می داریم و به صورت دایره شکلش می دهیم و در روغن می اندازیم تا سرخ شود.

اگر کوکوی شما هنگام سرخ کردن از هم باز می شود می توانید یک سفیده تخم مرغ در کنار دست خود داشته باشید و قبل از بر داشتن مایه کوکو دست خود را در سفیده تخم مرغ بزنید سپس کوکو را شکل بدهید و در روغن بیندازید.

پس از اینکه یک سمت کوکو سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. به همین ترتیب تمام کوکوها را سرخ می کنیم. پس از اینکه کوکو ها را سرخ کردیم روی یک دستمال کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان را جذب کند.

کوکو پیازچه,کوکوی پیازچه,طرز تهیه کوکو پیازچه,دستور پخت کوکو پیازچه



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه ناگت سیب زمینی

ناگت سیب زمینی,طرز تهیه ناگت سیب زمینی,دستور پخت ناگت سیب زمینی

ناگت سیب زمینی یکی از غذاهای خوشمزه و متفاوت با سیب زمینی است. مواد اصلی این غذای خوشمزه سیب زمینی و گوشت چرخ کرده هستند. ناگت سیب زمینی از نظر ظاهری شباهت زیادی به کوکو سیب زمینی دارد اما طعم آن به دلیل استفاده از گوشت چرخ کرده بهتر از کوکو است. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر ناگت سیب زمینی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه ناگت سیب زمینی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ناگت سیب زمینی
سیب زمینی ۴ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
آرد سوخاری ۴ قاشق غذاخوری
آرد سفید ۴ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۲ عدد
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سیب زمینی ها را با مقداری آب در یک قابلمه قرار می دهیم تا آبپز شوند. پس از اینکه سیب زمینی ها آبپز شدند پوستشان را می گیریم و با گوشتکوب له می کنیم. در مرحله بعد پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

و به همراه مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم ، مقداری نمک ، فلفل و زردچوبه به پیاز می زنیم و بعد از اینکه پیاز نرم شد گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم. تفت دادن را ادامه می دهیم تا گوشت سرخ شود.

پس از اینکه گوشت آماده شد آنرا با سیب زمینی مخلوط می کنیم و ورز می دهیم تا مخلوط ناگت یکدست شود. در مرحله بعد ناگت ها را با قالب و اندازه دلخواه قالب می زنیم و به مدت ۳۰ دقیقه در فریز قرار می دهیم.

پس از خارج کردن ناگت ها از فریزر هر ناگت را ابتدا در آرد سفید می غلتانیم ، سپس تخم مرغ می زنیم و در پایان در آرد سوخاری می غلتانیم. در پایان ناگت ها را در روغن فراوان و داغ سرخ می کنیم و با سس مورد نظرمان سرو می کنیم.

ناگت گوشت,طرز تهیه ناگت گوشت,دستور پخت ناگت گوشت



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه ناگت میگو

ناگت میگو,طرز تهیه ناگت میگو,دستور پخت ناگت میگو, kh'j ld',

ناگت میگو یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار دریایی است که همانطور که از نامش مشخص است ماده اصلی آن میگو می باشد. این غذای خوشمزه را می توانید به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی سرو کنید. طعم دهی به این غذا خیلی مهم است زیرا اگر از ادویه و طعم دهنده های مناسب استفاده نشود ممکن است غذای شما طعم جذابی ندهد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۲ نفر ناگت میگو تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه ناگت میگو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ناگت میگو
میگو پاک کرده ۳۰۰ گرم
سیر ۲ حبه
تخم مرغ ۱ عدد
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
آرد سوخاری ۱٫۵ لیوان
پودر گشنیز و زیره به میزان لازم
زنجبیل تازه به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا میگو ، زنجبیل و سیر را باید میکس کنیم ، برای این منظور می توانیم از چرخ گوشت یا غذاساز استفاده کنیم. اگر این وسایل در دسترس نبود می توانیم سیر ، زنجبیل و میگو را کاملا ساطوری کنیم. پس از اینکار پودر گشنیز و زیره را اضافه می کنیم.

در مرحله بعد به مواد مقداری نمک و فلفل می زنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. در مرحله بعد تخم مرغ و نصف لیوان آرد سوخاری را به مخلوط میگو اضافه می کنیم و مواد ناگت را خوب ورز می دهیم تا کاملا یکدست شوند.

در پایان مایه ناگت ما باید مقداری حالت چسبندگی داشته باشد. بهتر است قبل از سرخ کردن مایه ناگت ، آنرا به مدت حداقل ۱ ساعت در یخچال قرار دهیم تا استراحت کند. پس از اینکه مایه آماده شد باید آنرا سرخ کنیم.

برای این منظور مقداری از مایه ناگت ( تقریبا به اندازه فلافل ) بر می داریم و کمی پنیر پیتزا وسطش قرار می دهیم و ناگت را جمع می کنیم تا پنیر دقیقا در مرکز مایه قرار بگیرد. اگر پنیر هنگام سرخ کردن ناگت خارج شود ظاهر غذا خراب می شود.

حالا ۱ لیوان آرد سوخاری را در یک کاسه می ریزیم و ناگت هایی که آماده کرده ایم در آرد سوخاری می غلتانیم سپس در روغن داغ شده سرخ می کنیم. به همین ترتیب تمام ناگت ها را سرخ می کنیم و به همراه سس کچاپ سرو می کنیم.

ناگت مرغ,طرز تهیه ناگت مرغ,دستور پخت ناگت مرغ



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه ناگت گوشت

ناگت گوشت,طرز تهیه ناگت گوشت,دستور پخت ناگت گوشت , kh'j ',aj

ناگت گوشت یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که تقریبا شبیه به کتلت گوشت یا شامی کباب است اما با طعمی متفاوت می تواند در میان برنامه غذایی شما قرار بگیرد. این غذای خوشمزه در دسته بندی غذاهایی که با گوشت چرخ کرده تهیه می شوند قرار می گیرد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر ناگت گوشت تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه ناگت گوشت در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ناگت گوشت
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
آرد سوخاری به میزان لازم
پودر سیر به میزان لازم
نمک به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و آبش را می گیریم. حالا گوشت چرخ کرده را به پیاز آب گرفته اضافه می کنیم و مقداری نمک ، فلفل ، زردچوبه و پودر سیر به گوشت اضافه می کنیم و مواد را خوب ورز می دهیم تا کاملا مخلوط شوند.

بعد از اینکه مواد را خوب مخلوط کردیم پنیر پیتزا را به گوشت اضافه می کنیم و مواد را خوب ورز می دهیم تا کاملا مخلوط شوند. برای اینکه مایه ناگت منسجم تر شود بهتر است در صورت امکان مخلوط گوشت و پنیر پیتزا را دو بار چرخ کنیم.

اگر چرخ گوشت در دسترس نبود با غذاساز هم می توانیم مواد را مخلوط کنیم البته باید به طوری مواد را در غذاساز مخلوط کنیم که بافت مواد از بین نرود و له نشوند. حالا مایه ناگت ما آماده است و در مرحله بعد باید گوشت را در آرد سوخاری بغلتانیم.

آرد سوخاری را در یک ظرف مناسب می ریزیم و مقداری از گوشت ( تقریبا به اندازه فلافل ) بر می داریم و در آرد سوخاری می غلتانیم. به همین صورت تمام مایه را در آرد سوخاری می غلتانیم. برای اینکه ناگت گوشت مانند ناگت مرغ سریع مغز پخت نمی شود بهتر است وسط هر ناگت با انگشت یک سوراخ ایجاد کنیم.

حالا مقداری روغن در یک تابه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم ، صبر می کنیم تا روغن داغ شود سپس ناگت ها را در تابه می اندازیم تا سرخ شوند. بهتر است حرارت زیر تابه خیلی ملایم نباشد چون باعث می شود ناگت ها روغن را جذب کنند.

پس از اینکه یک سمت ناگت سرخ شد ، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگر آن نیز سرخ شود. به همین ترتیب تمام ناگت ها را سرخ می کنیم. برای گرفتن روغن اضافی ناگت ها می توانیم آنها را روی یک دستمال کاغذی قرار دهیم. پس از اینکه غذا حاضر شد آنرا به همراه نان و سس مورد نظرتان سرو کنید.

ناگت گوشت,طرز تهیه ناگت گوشت,دستور پخت ناگت گوشت



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه ناگت مرغ

ناگت مرغ,طرز تهیه ناگت مرغ,دستور پخت ناگت مرغ, kh'j lvy

ناگت مرغ یکی از غذاهای خوشمزه ای است که با مرغ تهیه می شود. این غذا را هم می توان به عنوان پیش غذا سرو کرد هم به عنوان غذای اصلی. این غذا به غذاهای سوخاری ( مانند مرغ کنتاکی ) شباهت دارد و طعم فوق العاده خوشمزه ای دارد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر ناگت مرغ تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه ناگت مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ناگت مرغ
سینه مرغ کامل ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۴ حبه
آرد سوخاری به میزان لازم
روغن مایع به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا گوشت سینه های مرغ را از استخوان جدا می کنیم و به صورتی که قطعات مرغ کمی از گوشت خورشتی بزرگتر باشد ( تقریبا اندازه جوجه کباب ) خرد می کنیم. در مرحله بعد باید گوشت مرغ را طعم دار کنیم. برای این منظور مرغ را در یک کاسه بزرگ می ریزیم.

پیاز را به صورت نگینی درشت خرد می کنیم و روی مرغ می ریزیم. پس از آن سیر را خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. در پایان مقداری نمک و فلفل به مرغ می زنیم و درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و برای مدت زمان حداقل ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم.

پس از گذشت این زمان مرغ را از یخچال خارج می کنیم. در این مرحله به صورت اختیاری می توانیم کمی پنیر پیتزای رنده شده به قطعات مرغ اضافه کنیم. برای این منظور قطعات مرغ را از کاسه حاوی سیر و پیاز خارج می کنیم و در ظرفی دیگر به خوبی با پنیر پیتزای رنده شده مخلوط می کنیم.

در مرحله بعد در یک کاسه آرد سوخاری می ریزیم و قطعات مرغ را به صورتی که تماما آغشته به آرد شوند در آرد سوخاری می غلتانیم. در مرحله بعد باید ناگت ها را سرخ کنیم. برای این منظور در یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم.

اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود سپس ناگت های مرغ را داخل روغن می ریزیم تا سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت ناگت سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا دو طرفش طلایی رنگ شود. به همین ترتیب تمام ناگت ها را سرخ می کنیم و به همراه سس کچاپ سرو می کنیم.

خورش مرغ,خورشت مرغ,طرز تهیه خورش مرغ,دستور پخت خورش مرغ



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه شیرینی لطیفه

شیرینی لطیفه,طرز تهیه شیرینی لطیفه,دستور پخت شیرینی لطیفه

شیرینی لطیفه یکی از انواع شیرینی های تَر و خامه ای است که طرفدران بسیاری زیادی دارد. این شیرینی خوشمزه از دو تکه نان تشکیل می شود که بین این دو تکه نان را خامه پر می کند. در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه لطیفه خامه ای را آماده کرده ایم که به راحتی می توانید با این آموزش در منزل این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور شیرینی پزی می توانید برای ۶ نفر شیرینی لطیفه تهیه نمایید. با آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه شیرینی لطیفه در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شیرینی لطیفه
آرد ۱ لیوان
شکر ۱ لیوان
تخم مرغ ۴ عدد
بکینگ پودر ½ قاشق چایخوری
وانیل ¼ قاشق چایخوری
خامه به میزان لازم
پودر قند برای تزیین

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا زرده های تخم مرغ را به صورتی از سفیده ها جدا می کنیم به طوری که هیچ اثری از زرده در سفیده ها موجود نباشد. در مرحله بعد سفیده های تخم مرغ را چند دقیقه با همزن می زنیم تا کاملا خودشان را بگیرند و سفت شوند.

توجه داشته باشید باید به صورتی سفیده ها را بزنیم که در هنگام برگرداندن ظرف سفیده تخم مرغ سفت باشد و از ظرف نریزد. حالا نیمی از شکر را آرام آرام به سفید تخم مرغ اضافه می کنیم و متداوم مواد را با همزن می زنیم تا یکدست شوند.

اگر شکر را به صورت یک مرتبه روی سفیده های تخم مرغ بریزیم باعث می شود که سفیده ها آب بیندازند. در مرحله بعد زرده تخم مرغ را به همراه باقیمانده شکر و وانیل درون یک ظرف می ریزیم و خوب مواد را می زنیم تا مایه کرمی رنگ بدست بیاید.

حالا این مایه را با سفیده های تخم مرغ مخلوط می کنیم و به آرامی مواد را در یک جهت هم می زنیم. حالا آرد را با بکینگ پودر مخلوط می کنیم و چند بار الکش می کنیم تا کاملا نرم شود سپس کم کم به مخلوط زرده و سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم.

حالا در همان جهت که سفیده و زرده را مخلوط کردیم مواد را مجددا مخلوط می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند. در مرحله بعد یک کاغذ روغنی داخل سینی فر قرار می دهیم. مایه شیرینی را در قیف می ریزیم و با فاصله مناسب روی سینی فر به شکل دایره های کوچک تقریبا اندازه گردو می ریزیم.

حالا روی شیرینی ها مقداری پودر قند می پاشیم و سینی را در فر قرار می دهیم. بهتر است برای اینکه معطل نشویم از قبل فر را با حرارت ۲۰۰ در جه سانتیگراد روشن کنیم تا گرم شود. مدت ۱۰ دقیقه کافی است تا شیرینی ها لطیفه آماده شوند.

نکته قابل توجه این است که سینی فر را در طبقه وسط قرار دهید و در هنگام پخت شیرینی به هیچ وجه درب فر را باز و بسته نکنید. پس از پخت شیرینی از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم تا خنک شوند سپس بین هر دو شیرینی مقداری خامه می ریزیم.

شیرینی نارگیلی,طرز تهیه شیرینی نارگیلی,دستور پخت شیرینی نارگیلی



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1396 | نظرات ()